Monday, November 1, 2010

mati itu pasti

sekiranya saat ini aku mati...
masa hidup bukan lagi milikku,
sekiranya saat ini sebuah kereta melanggarku...
atau sekiranya saat ini jantung yang tidak bisa ku kawal berhenti dari berdenyut...



....SILENT...




adakah sudah ku bersedia?

"Every soul will taste death, and you will only be given your [full] compensation on the Day of Resurrection. So he who is drawn away from the Fire and admitted to Paradise has attained [his desire]. And what is the life of this world except the enjoyment of delusion." (Ali-Imran:183)

tidak kira ke mana dan dimana pun ku berlari, atau melarikan diri, pasti suatu hari nanti mati akan ku temui...

namun, bagaimanakah keadaan imanku sewaktu itu?

bisakah aku syahid?

sudahkah aku memenuhi haq imanku?
sudahkah aku memenuhi haq sebagai hamba Allah swt?
sudahkah aku memenuhi haq sebagai khalifah Allah swt?
sudahkah aku memenuhi haq sebagai seorang anak?
sudahkah aku memenuhi haq sebagai seorang sahabat?
sudahkah aku memenuhi haq sebagai seorang kawan?
sudahkah aku memenuhi haq sebagai seorang manusia?



inilah topik yang dibahaskan di InFud UTP semalam...
semoga setiap yang mendengarnya dan hadir semalam dibuka hati mereka oleh Allah swt, supaya cahaya iman bisa memancar dari hatinya...

InFud UTP Daebak!


p/s

anak2 yang diredai dan disayangi Allah swt, semoga antum diberi ketenangan, kesabaran, ketaqwaan dan kekuatan oleh Allah swt untuk mengharungi semua ujian yang dikurniakan Allah swt pada diri antum...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...